Malta

Şuan Malta havalimaninda oturmuş Hard Rock kafede brownimizin tadını çıkarırken uçağımızın kalkmasını bekliyoruz bu arada sıcak sıcağına yazayım istedim nasıl geçti 5 günlük Malta gezimiz… 😍

Egzotik Malta’nın en soğuk ayı şubat ayında ziyaret ettik şuan burada oturmuş disardaki fırtınayı izliyorum şimdiden uçuşla ilgili stresi hissetmeye başladım… Diğer türlü geldiğimiz ilk gün 19 şubattan düne kadar gayet iyi bir hava vardı… İsveç’te yaşadığım için artık 15-18 derecelik havalar ben için bahar havası kadar güzeldi… Parçalı bulutlu çoğunlukla güneşliydi… Bu mevsimde tabikide denize girilmezdi ama bence yinede Malta’ yı ziyaret etmek için çok iyi bir dönem, yazın o 30-40 derecelerde nasıl otobüse binilir hayal edemiyorum şimdiden oldukça bunaltıcı, kalabalık, trafik problemin olduğu bir ülke Malta 🇲🇹.

Kışın doğal olarak Malta’da fazla turist yoktu, oteller daha ucuz, hava bunatici değildi. Hafif, sakin bir kaçamak arıyorsanız ideal bir yer…

Robert ‘le birlikte uçakla gittimiz ilk tatilimizdi.. Daha önce gemiyle Riga’ ya gitmiştik. İsveç’te geçen 3 ayımız yoğun ve yorucuydu. Evin tadilatı, daireyi satıp ev almamız ve taşınmamiz bide üstüne İsveç’ in o karanlık soğuk havası da eklenince… Bir yerler aradık gitmek için akşam denizde bir yürüyüşe cikabilecegimiz ve akşam güzel bir restauranta yemek yiyebileceğimiz fazla turistin olmadığı ve birazda d vitamini depolayabilecegimiz. Bence Malta harika bir alternatif! 😍

Biz Quawra ‘da Seashell otelinde kaldık. Resort otele göre aradığımiz kalite yoktu.. Ama odamızın deniz manzarası süperdi!

Onun dışında otelde her hizmet için para ödemeniz gerekiyor… Biraz spor salonu için 2 euro ya havlu almamızı şart koştular.. Kapalı havuzu var otelin biz hiç kullanmadık…

Otel dışında Malta ‘da en sevdiğim yer Mdina ve Valetta oldu sanki tarihin içinde kaybolmak gibi… Her iki yerde tüm günümüzü ayırdık..aylak aylak sokaklarda gezdik… Karşımıza çıkan her yeni manzarada, kapıların tokmaklari, renkleri sokaklarında kaybolduk…

Mdina ‘ya otobüsle giderken… 😍

Mdina sadece sokaklarında kaybolun ve tüm gününüzü buraya ayırın…

Fontanella Tea Garden bir Mola verin kahvenizle manzaranın keyfini çıkarın.

Sesiz şehir çok güzeldi….

Mdina’ nin etrafındaki yerleşim yeri Rabat olarak geçiyor.. Burada bulunan St. John kilisesi ikinci dünya savaşı sırasında sığınak olarak kullanılmış gezerken beni panik tuttu çok kalosrofobik!!

Vellatta ‘ da listemde olan yerler favori yerlerim

Upper Barrakka Gardens

Gün batımı ve yorgunluk kahvesi MMMM! ❤️

Grandmaster’s Palace
Valetta’ da bulunan Grandmaster Palace ise beni biraz hayal kırıklığına uğrattı…Kaç yüzyıllık șovelye hakimiyetindeki ülkenin az koleksiyonu beni şaşırttı biraz, kişi başı 10 euro öderken koca sarayı 10 dakikada gezdik.. Osmanlı döneminden de askeri kiyafetler migferler vardı.

Malta sevgilinizle hafta sonları atlayıp uçağa gidebileceğiniz, biraz egzotik biraz romantik bir ülke…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.